måndag 10 september 2007

Nedräkning pågår! One week to go!

Tjejer, EN VECKA KVAR! Det börjar bli dags att vässa stickorna och provsticka lite! Trädgården är väl höststädad redan? Alla måsten avklarade så att du inte blir störd?
Vet ni vad-den här boleron är så lätt och snabbstickad så den tar inte många dagar att göra och det är tur det för jag längtar efter min blivande svarta bolero, den grå har blivit en höstpresent till min mor. :0)

Så då passar jag på att förklara muddstickningens översättning:
Mudden ska alltså vara delbar 4+2:
Kelly skriver i originalmönstret:
row 1: p2 k2 to last 2 stitches, p2
row 2: k2 p2 to last 2 stitches, k2


Läser man vidare på hennes blogg står dock att första maskan i mudden lyfts som för att sticka avigt i varje varv, för snyggare kant.

För att få mönstret att stämma på enkel svenska får jag det till:
Varv 1: 1 lyft m, 1 a, 2 r, *2 a, 2 r* Upprepa *-* till sista 2 maskor som stickas a.
Varv2: 1 lyft m, 1 r, 2 a, *2 r, 2 a* Upprepa *-* till sista 2 maskor som stickas r.

2 kommentarer:

Ewa sa...

Oj vilken trevlig blogg jag hittade! Har länge funderat på att sticka mig en bolero. Denna var ju supersnygg! Ska strax iväg och jobba, men bara MÅSTE kika in mer här sen. Länkar dig på min sida så jag inte "tappar bort dig", och hoppas du inte misstycker. Jag älskar att handarbeta, och stickar på tröjor åt mina flickor just nu. Har sedan en kofta på lut åt mig själv sedan förr avintern, men tror den får vänta ett tag till... Blir nog en bolero sen... ;-)

Ha en fortsatt bra dag.

Ewa

Klara Norberg sa...

LÄNKA PÅ DU! :0) Och överansträng dig inte på jobbet nu... ;0D